Geschiedenis Westacc Familiebedrijf met lange historie

In 1972 legde Jan Batist de fundamenten van wat vandaag de dag bekend staat als Westacc, door de oprichting van de Westlandse Caravancentrale. Met de focus op het verkopen en onderhouden van caravans werd de eerste stap in de kampeerindustrie gemaakt. Door de jaren heen hebben wij ons continu aangepast aan de behoeften van onze klanten en de veranderende markt. Waar dit naar toe heeft geleid, leest u hieronder.

Een nieuwe uitdaging
Oprichting HABA Recreatie groothandel

In 1985 is er een belangrijke stap gezet met de oprichting van HABA. Vervolgens werd de focus verlegd naar de in- en verkoop van kampeeraccessoires HABA richtte zich op het bedienen van dealers en groothandels, waarmee het een nieuwe dimensie toevoegde aan het bedrijfsmodel. Deze strategische heroriƫntatie stelde ons in staat om dieper in te gaan op de specifieke behoeften van kampeerliefhebbers en om een sterke relatie op te bouwen met zakelijke partners in de branche.

Ontstaan Westacc Group
Het begin van een zusteronderneming

De nieuwe eeuw bracht verdere diversificatie voor het bedrijf. Vanaf 2000 startte Westacc, een nieuw initiatief binnen de bedrijfsgroep, met het produceren en leveren van onderdelen aan bouwers van caravans en andere soorten kampeervoertuigen. Westacc vestigde zich als een betrouwbare partner voor de industrie, gespecialiseerd in het leveren van innovatieve oplossingen die moesten voldoen aan de specifieke behoeften van fabrikanten.

Nieuwe directeur
Met dezelfde focus

In 2015 begon een nieuw hoofdstuk bij HABA/Westacc toen Tim Batist, de zoon van oprichter Jan Batist, de leiding overnam van zijn vader. Met frisse energie en respect voor de tradities van het bedrijf, zette hij de bestaande visie voort om de positie in de markt te versterken en uit te breiden.

Nieuwe strategie
Bouwen aan Europees marktleiderschap

Anno nu bouwt Westacc aan zijn toekomst als Europees marktleider. Wij zijn voortdurend op zoek naar manieren om onze dienstverlening te verbeteren, zowel door het aanbieden van klant specifieke oplossingen als door generieke producten te ontwikkelen die aan uw uiteenlopende behoeften voldoen. Wij beschouwen onszelf als een verlengde van onze klant, een partner die nauw samenwerkt om te zorgen dat de verwachtingen niet alleen worden ingelost, maar vooral worden overtroffen.